معرفی پشم سنگ

پشم سنگ (Rock Wool)

پشم سنگ (Rock Wool) جزو خانواده عايق‌هاي حرارتي متشكل از الياف معدني به قطر 4 الی 9 میکرون و طول 5 تا 85 میلیمتر است به همين دليل به آن Mineral Wool نیز اطلاق مي‌شود. ماده اوليه اصلي براي توليد اينعايق، سنگ بازالت، از گروه سنگ‌هاي آذرين است كه بازمانده فعاليت‌هاي آتشفشاني است.

ساختار الیافی پشم سنگ، خواص آکوستیک و جذب صوت بسیار خوبی برای این نوع عایق فراهم می آورد. همچنین مقاومت دمایی بسیار بالا و عدم اشتعال پذیری و انتشار دود، این نوع عایق ها را در زمره عایق های ضد آتش قرار می دهد. به این ترتیب پشم سنگ بهترین نوع عایق حرارتی، صوتی برای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، ساختمان و … محسوب می شود. از دیگر ویژگیهای این نوع عایق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-    غیرسمی، قابل بازیافت و سازگار بودن با محیط زیست .
2-     ثبات ابعادی، فیزیکی و شیمیایی .
3-    سبک بودن .
4-    هزینه پایین تر نسبت به انواع عایق ها (عایق های الاستومری، پلیمری و انواع فوم ها) .
5-    مصونیت در برابر رشد آفت، قارچ، باکتری و حشرات موذی .
6-    نصب ساده و راحت.

فرآیند تولید

مقدار مورد نياز مواد خام(سنگ ها و کک) اندازه گيري و به كوره كوپلا فرستاده مي شود. مواد خام در كوره در دماي بالا (1400 تا 1500 درجه سانتيگراد) ذوب و سپس در دستگاه الياف ساز، الیاف (فیبر) تولید و رزین به آنها تزریق گشته و در نهایت الیاف آغشته به رزین وارد قسمت شکل دهی اولیه شده و پشم خام تشکیل می گردد.

ال اس اف | سازه ال اس اف | مجری ال اس اف | سازه Lsf | مرکز ال اس اف ایران | قیمت ال اس اف | ویلا ال اس اف

پشم خام تولیدی در دستگاه کریمپر به ضخامت و فشردگی مورد نظر رسیده و سپس داخل كوره در دماي حدود 270 درجه سانتيگراد پخت انجام می شود. محصول نهایی با توجه به نوع، ضخامت، دانسیته و ابعاد مورد نظر تولید و بسته بندی می گردد. کلیه فرایندها و عوامل نظارتی و دستوری با توجه به برنامه ارائه شده به سيستم کنترل مرکزی (PLC) انجام می شود.

ویژگی های عایق پشم سنگ

– رفتار عایق در مقابل آتش سوزی

میزان آتش در ساختمان ها و تجهیزات به طور چشمگیری با استفاده از عایق های احتراق پذیر افزایش می یابد. عایق های غیرقابل اشتعال مانند الیاف معدنی پشم سنگ تحمل دمای حرارتی بالای 900 درجه سانتیگراد را دارد. دو متغیر مقاومت حرارتی و عکس العمل در مقابل آتش بایستی مورد توجه قرار گیرد. مقاومت حرارتی به معنای توانایی عایق در جلوگیری از پخش آتش در یک دوره زمانی می باشد و عکس العمل در مقابل آتش به قابلیت احتراق و پخش دودهای ناشی از آتش سوزی اشاره دارد.

ال اس اف | سازه ال اس اف | مجری ال اس اف | سازه Lsf | مرکز ال اس اف ایران | قیمت ال اس اف | ویلا ال اس اف

آزمون نسوختنی بودن محصول طبق استاندارد به شماره مدرک 2-7271 انجام می شود و قرارگیری محصول در گروه A طبق استاندارد ایران به شماره 8299 ارزیابی می گردد. پشم سنگ تا چهار ساعت در برابر حریق مقاوم می باشد و دود سمی از خود متصاعد نمی کند، بنابراین به عنوان نوعی حفاظ در برابر آتش شناخته شده است و عایق بسیار مناسبی برای استفاده در ساختمان ها و صنایع خواهد بود.

– مقاومت حرارتی

یکی از ویژگی های مهم عایق حرارتی، پایین بودن رسانایی و بالا بودن مقاومت حرارتی آن است.عایق های شرکت صنایع عایق سپاهان در گستره وسیعی از دما با دارا بودن ضریب رسانایی حرارتی پایین مانع از انتقال حرارت از محیط گرم به محیط سرد می شود.
متغیرهای تاثیرگذار بر روی رسانایی حرارتی عبارتند از: میزان گرما، دانسیته، نوع ماده

ال اس اف | سازه ال اس اف | مجری ال اس اف | سازه Lsf | مرکز ال اس اف ایران | قیمت ال اس اف | ویلا ال اس اف

رسانایی حرارتی از بخش های زیر تشکیل شده است:

1-    رسانایی حرارتی هوای ساکن در فضای مابین الیاف
2-    تابش گرمایی
3-    رسانایی حرارتی الیاف
4-    انتقال حرارتی در مایع
5-    عایق رسانایی حرارتی (کل)

– دفع رطوبت

رسانایی حرارتی الیاف معدنی پشم سنگ به طور چشم گیری به میزان جذب آب بستگی دارد. در صورت وجود رطوبت به دلیل ویژگی رسانایی آب، میزان رسانایی حرارتی افزایش می یابد. همچنین عایق مرطوب منجر به خوردگی می شود. به منظور جلوگیری از نفوذ آب به درون الیاف از روش هایدروفوبیک استفاده می شود، روغن هایدروفوبیک الیاف را در بر گرفته و مانع از نفوذ آب به درون عایق و تجهیزات می گردد. به منظور جلوگیری از جذب رطوبت محیطی توسط عایق از پوشش های مخصوصی استفاده می شود.

– مدل های تولید

لوله ای، پتویی، لحافی، فله و تخته ای می باشد.

– جذب صوت

در گستره وسیعی از فرکانس ها دارای ضریب جذب صوت بالا می باشد و در فرکانس های پایین تر با افزایش ضخامت در دانسیته های ثابت میزان جذب صوت افزایش می یابد.

– ماکزیکمم دمای کاربرد

دمایی که عایق در آن به کار می رود بایستی با دمای مشخص شده در ویژگی های فنی عایق مطابقت داشته است که به آن ماکزیمم دمای کارکرد می گویند. ماکزیمم دمای کارکرد الیاف پشم سنگ در حدود 850 درجه سانتیگراد می باشد.

– مقاومت در برابر خوردگی

عایق پشم سنگ با دارا بودن درصد پایینی از کلرمطابق با استاندارد PH ,ASTMC795 مطلوب فاقد اثر خوردگی فلز و سطح متصل به عایق می باشد.

– استحکام در برابر فشردگی

یکی از ویژگی های عایق پشم استقامت در برابر هرگونه فشار احتمالی می باشد. مقاومت فشاری و نیروی کششی موازی سطوح و بار متمرکز در آزمایشگاه توسط تجهیزات استاندارد (دینامومتر) اندازه گیری می شود و محصول همواره به لحاظ کیفی مورد ارزیابی قرارمی گیرد.

– ملاحظات بیولوژیکی

از لحاظ بیولوژیکی پشم سنگ محیط مناسبی برای رشد آفت ،قارچ، باکتری و حشرات موذی نیست و به عنوان یک ماده غیرآلی در برابر این انگل ها مصونیت دارد.

شرکت پیام دشت پارس مجری تخصصی سازه های فولادی سبک LSF با هدف ارتقاء صنعت ساختمان در زمینه طراحی، تولید و اجرای سیستم قاب سبک فولادی (Lightweight Steel Framing)با بهره گیری ازتجربه و تخصص در سال۱۳۸۵شروع به فعالیت نموده و با توجه به افزایش روز افزون تقاضای ساخت ساختمان به روش LSF با مزایای فراوان اعم از مقاومت در مقابل زلزله ، کاهش زمان ساخت ، جابه جایی آسان ، دقت بالا در اجرا و قابلیت بازیافت تا ۹۵درصد و….. تمامی تلاش خود را معطوف به بهره گیری از این تکنولوژی نوین ساختمانی نموده است و در حال حاضر به عنوان یکی از برترین شرکتهای سازنده ساختمان به روش صنعتی (قاب فولادی سبک) ارائه خدمات می نماید.

پیمانکار ساختمانی
انجام کلیه امور طراحی از صفر تا صد
ساخت اضافه اشکوب در 60 روز
ساخت ویلای مدرن در 90 روز
طراحی محاسبات وفروش سازه های LSF&CFS

تماس با ما  :

1-ایمیل شرکت info@pdpars.ir

2-شماره های تلفن ثابت : 22491383-22448448-021

تهران پاسداران- خیابان گل نبی- پلاک 40- طبقه چهارم شرقی- واحد 404

3- همراه مهندس محمدی :09124942628

4- همراه مهندس چشمه علائی:09123399587

Call Now Button