کاربرد سازه های فولادی سبک (LSF) در صنعت ساختمان

سیستم سازه های فولادی سبک (LSF) یا light steel frame ، یک سیستم سازه ای پیشرفته است که در انواع ساخت وسازها، تک خانوار و چندخانوار، ساختمانهای مسکونی و اداری یک، دو و سه طبقه، هتل ها و هتل آپارتمان ها، ساختمانهای مدارس و دانشگاه ها، رستوران ها و… دارای کاربرد می باشد.

این سیستم یکی از مناسبترین سیستم های ساختمانی است که امروزه در جهان مورد استفاده قرار می گیرد. اصلی ترین المان در سازه های فولادی سبک، مقاطع فولادی جدار نازک (LGS) می باشد. مقاطع فولادی جدار نازک، مقاطع فلزی سرد نورد شده ای می باشند که با استفاده از ورق های فولادی نازک و با استفاده از روش Roll Forming شکل دهی می شوند.

 

داشتن ضخامت یکنواخت در عرض مقطع ها و استفاده از روش Roll Forming برای ساخت آنهاست که باعث میشود تولید در حجم بسیار بالا و با کیفیت مناسب و یکنواخت انجام پذیرد. مقاطع فولادی جدار نازک، سبک بوده و به راحتی قابل حمل می باشد. بخش های مختلف ساختمان را به راحتی می توان با این مقاطع مونتاژ نمود. این عوامل باعث می گردد که عملیات ساخت با این سیستم بسیار سریع باشد.

 

ال اس اف | سازه ال اس اف | مجری ال اس اف | سازه Lsf | مرکز ال اس اف ایران | قیمت ال اس اف | ویلا ال اس اف

 

 

پانل های پیش ساخته یا (Penalization)

جهت گیری کنونی سازه های فولادی سبک به سمت تکنیک پانل های پیش ساخته یا (Penalization) است که در این روش دیوارهای ساختمان در محل کارخانه و تحت شرایط کنترل شده مونتاژشده و سپس به محل سایت جهت نصب منتقل می گردند. این روش باعث بالا رفتن سرعت نصب این سیستم در محل کارگاه می شود.

در پروسه شکل دهی و ساخت مقاطع فولادی جدار نازک یک سری سوراخ های استاندارد درون این مقاطع ایجاد می نمایند که عبور دادن سیم ها و لوله ها از داخل این سوراخ ها باعث تسهیل در نصب سیستم های الکتریکی و لوله کشی ها در داخل دیوار می گردد. این سیستم نسبت به بقیه مصالح مزیت های بالاتری دارد.به برخی از این مزایا در ادامه می پردازیم.

 

ال اس اف | سازه ال اس اف | مجری ال اس اف | سازه Lsf | مرکز ال اس اف ایران | قیمت ال اس اف | ویلا ال اس اف

 

مزایای سیستم سازه های فولادی سبک (LSF)

انعطاف پذیری

این مقاطع می توانند به صورت اعضای تکی و یا به صورت پانل های آماده شده در کارخانه، به سایت منتقل گردند. تنوع ضخامت و ابعاد مقاطع جدار نازک امکان انعطاف پذیری زیادی را در مرحله طراحی ایجاد می نمایند. به عنوان نمونه در طراحی یک سیستم خاص که ارتفاع تیرچه ها باید محدود باشد، بدون اینکه لازم شود فواصل المان های کف و یا دیوار را تغییر داد، می توان با تغییر ضخامت مقطع جدار نازک، این محدودیت را برآورده نمود.

 

بادوام بودن

در مقاطع فولادی جدار نازک جمع شدگی و تغییر شکل و کج شدگی مقطع وجود نداشته و لذا مشکلات ایجاد شده برای پانل های چوبی و پانل های گچی متصل شده به این اجزای فلزی نیز به حداقل مقدار ممکن کاهش خواهد یافت. همچنین فلز یک ماده غیر ارگانیک بوده و بنابراین در مقابل رطوبت و هجوم حشرات مقاوم است و چرخش، کج شدگی، جداشدگی، ترک و خزش در آن ایجاد نخواهد شد.

 

وزن سبک

مقاطع فولادی جدار نازک به دلیل سبک بودن به راحتی قابل حمل و جابجایی در محل کارگاه بوده و لذا هزینه مربوط به کارگر را کاهش می دهد.

 

ثبات در ابعاد سیستم سازه های فولادی سبک (LSF)

به دلیل این که فلز ماده ای است که در مقایسه با مصالح ارگانیک، در مراحل پروسه مختلف شکل می گیرد، بنابراین مقاطع کاملا صاف و هم شکل بوده و دارای کیفیت یکسانی می باشند.

ال اس اف | سازه ال اس اف | مجری ال اس اف | سازه Lsf | مرکز ال اس اف ایران | قیمت ال اس اف | ویلا ال اس اف

 

 

 

مقاومت در برابر آتش

مقاطع فولادی،مصالحی غیر قابل اشتعال می باشند. این مصالح نمی سوزند و باعث گسترش حریق در فضاهای مختلف ساختمان نمی گردند. بنابراین مالکان می توانند هزینه بیمه کمتری را برای بیمه نمودن ساختمان در برابر آتش بپردازند.

 

 

تنوع در مصالح نما

سطوح بیرونی ساختمان با سیستم سازه های فولادی سبک (LSF) ،می تواند با انواع مصالح نمایی که معمار پروژه می خواهد، پوشش داده شود. از نماهای قابل استفاده می توان به مصالح بنایی و آجر، انواع سنگ های نما، نماهای آلمینیومی، نماهای چوبی، مصالح سرامیکی، نمای PVC و… اشاره نمود. در سطوح داخلی ساختمان، پانل های گچی مستقیما بر روی المان های فولادی جدار نازک دیوار متصل می گردند.

 

سرعت در اجرای سیستم سازه های فولادی سبک (LSF)

سیستم سازه های فولادی سبک، یک سیستم سریع و آسان است و بدون استفاده از نیروهای کاری با تخصص بالا قابل اجرا می باشد. به دلیل سبک بودن وزن اجرای سازه های فولادی سبک نسبت به مصالح مرسوم دیگر، المان ها به راحتی قابل حمل و نصب بوده، درنتیجه سرعت کار بسیار بالاست.

به طور معمول در سیستم های متداول یک تیم باتجربه چهارنفره قادر هستند تمام دیوارهای یک خانه سه اتاق خوابه را در یک روز نصب نمایند. این سرعت باعث می گردد که زمان اتمام پروژه به حداقل ممکن برسد.

 

سهولت در نصب سیستم های تاسیساتی

کلیه کابل های برق، لوله های آب و داکت های تاسیساتی می توانند قبل از نصب پانل های گچی سطوح داخلی به راحتی در فضای خالی موجود در داخل دیوارها اجرا گردند.

 

نیاز کم به تجهیزات

به دلیل این که قطعات ساختمانی سیستم سازه های فولادی سبک (LSF) در قطعات سبک و قابل حمل توسط افرادبه کارگاه منتقل می گردد، لذا برای جابجایی و نصب این سیستم نیاز به ماشین آلات خاص نمی باشد. تجهیزات مورد نیاز برای نصب این سیستم محدود به یک سری تجهیزات پایه ای قابل حمل است.

 

ایمنی در محل کارگاه

به دلیل سبک بودن قطعات، نیاز به تجهیزات و ماشین آلات خاص نبوده و سطح مورد نیاز برای کار نیز فضای محدودی می باشد. این موضوع باعث می شود تا امنیت افراد و کارکنان به طور کامل در کارگاه تامین باشد.

 

کاهش هزینه ها

علاوه برمزیت های فوق که باعث کاهش هزینه های اجرا می گردد، به دلیل عملکرد حرارتی خوب سیستم سازه های فولادی سبک حجم موتورخانه و ظرفیت سیستم گرمایش و سرمایش کم شده و باعث کاهش در هزینه های سیستم های تاسیساتی می گردد.

ال اس اف | سازه ال اس اف | مجری ال اس اف | سازه Lsf | مرکز ال اس اف ایران | قیمت ال اس اف | ویلا ال اس اف

عملکرد صوتی خوب

عایق های صوتی موجود در سیستم سازه های فولادی سبک (LSF)، باعث کاهش شدت ضربات (Sound Impact) شده و نیز عایق های صوتی تعبیه شده در فضاهای داخلی دیوار باعث کاهش صوت منتقل شده در فضاهای داخلی ساختمان می گردند و در نتیجه دارای آرامش و راحتی بالایی می باشند.

 

مقاوم در برابر زلزله و طوفان های شدید

تجربه های قبلی در طوفان ها و زلزله های گذشته نشان می دهد که سازه های سازه های فولادی سبک (LSF) ،دارای عملکرد بهتری در برابر بارهای زلزله و طوفان نسبت به سیستم های ساختمانی دیگر می باشند. به دلیل سبک بودن این سیستم ساختمانی، نیروی زلزله کمتری به آن اعمال می گردد.

 

قواعد مربوط به ساخت و ساز با سیستم نوین سازه های فولادی سبک (LSF)

در مناطق با خطر نسبی کم،متوسط و زیاد، مطابق با آئین نامه ی ۲۸۰۰ ایران،استفاده از سیستم سازه های فولادی سبک (LSF) به عنوان قاب ساختمانی ساده به همراه دیوار برشی بتنی تاپنج طبقه یا ارتفاع ۱۸ متر از تراز پایه بلامانع است. در صورت استفاده از مهاربندی قطری، این ارتفاع به ۲/۷ متر یا ۲ طبقه کاهش خواهد یافت.

استفاده از این سیستم در مناطق بسیار زلزله خیز مجاز نمی باشد.

استفاده از این سیستم برای دهانه ۵ متر و حداکثر ارتفاع ۶/۳ متر برای هرطبقه مجاز است.

کنترل سازه در برابر بار باد براساس مقررات ملی ساختمان و مبحث ششم صورت می گیرد.

کلیه اتصالات قائم به اجزای افقی به گونه ای باشندکه یکپارچگی اعضا در ارتفاع سازه تامین گردد.

 

 

شرکت پیام دشت پارس مجری تخصصی سازه های فولادی سبک LSF با هدف ارتقاء صنعت ساختمان در زمینه طراحی، تولید و اجرای سیستم قاب سبک فولادی (Lightweight Steel Framing)با بهره گیری ازتجربه و تخصص در سال۱۳۸۵شروع به فعالیت نموده و با توجه به افزایش روز افزون تقاضای ساخت ساختمان به روش LSF با مزایای فراوان اعم از مقاومت در مقابل زلزله ، کاهش زمان ساخت ، جابه جایی آسان ، دقت بالا در اجرا و قابلیت بازیافت تا ۹۵درصد و….. تمامی تلاش خود را معطوف به بهره گیری از این تکنولوژی نوین ساختمانی نموده است و در حال حاضر به عنوان یکی از برترین شرکتهای سازنده ساختمان به روش صنعتی (قاب فولادی سبک) ارائه خدمات می نماید.

پیمانکار ساختمانی
انجام کلیه امور طراحی از صفر تا صد
ساخت اضافه اشکوب در 60 روز
ساخت ویلای مدرن در 90 روز
طراحی محاسبات وفروش سازه های LSF&CFS

 

 

تماس با ما  :

1-ایمیل شرکت info@pdpars.ir

2-شماره های تلفن ثابت : 22491383-22448448-021

تهران پاسداران- خیابان گل نبی- پلاک 40- طبقه چهارم شرقی- واحد 404

3- همراه مهندس محمدی :09124942628

4- همراه مهندس چشمه علائی:09123399587

Call Now Button