فایبر سمنت و صرفه اقتصادی آن

مزایای فایبر سمنت

فایبر سمنت برد ساده :

فایبر سمنت برد ساده یا صفحات سیمانی الیاف دار ساده، به صفحات پیش ساخته گفته می شود که از ترکیب سیمان مخصوص، الیاف سلولزی، سیلیس و آب تشکیل شده اند. مواد فوق در دستگاه اتو کلاو و تحت حرارت و فشار تبدیل به پانل سیمانی الیاف دار می گردد.

پانل های فایبر سمنت برد با ویژگیهای منحصر بفرد و فاقد مواد شیمیایی مانند آزبست سازگار با محیط زیست بوده و ضرری برای سلامتی انسان ندارند لذا بطور وسیع در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند.

ال اس اف | سازه ال اس اف | مجری ال اس اف | سازه Lsf | مرکز ال اس اف ایران | قیمت ال اس اف | ویلا ال اس اف

فایبر سمنت برد دارای مزایایی از جمله مقاومت بالا در برابر آتش سوزی ، دوام و مقاومت فوق العاده، انعطاف پذیری، سطح ایمنی بالا، نصب سریع و آسان، صرفه جویی در مصرف انرژی، مقاومت در برابر نشت آب، قابلیت برش آسان، امکان رنگ آمیزی با انواع رنگهای ساختمانی و فاقد مواد شیمیایی مضر برای انسان و محیط زیست است.

مقایسه برتری های فایبر سمنت

صفحات سیمانی الیاف­دار (فایبرسمنت برد) در حال حاضر یکی از بهترین مصالح موجود برای پوشش انواع دیوار و کف بوده که با فن آوری بسیار پیشرفته تولید می­گردد.
صفحات سیمانی الیاف­دار (fiber cement) به عنوان ساخت و ساز خشک سیمانی در ساختمانهایی که سازه آنها اسکلت فلزی یا بتنی باشد برای پارتیشن بندی، دیوار داخلی، سقف کاذب و نما با زیرسازی استاد و رانر مورد استفاده قرار می­گیرد.

همچنین به منظور پوشش در ساختما­ن­هایی که سازه آنها از نوع سیستم سازه فلزی سبک (LSF) است، برترین گزینه می­باشد.

 

برتری های فایبر سمنت

تنوع طرح

این محصول مورد استفاده در نمای ساختمان به طور معمول در چند طرح محدود خلاصه میشود و بعد از اجرای نمای ساختمان لازم است حتما رنگ آمیزی شود. بسیاری از محصولات و سنگ ها و نماهای ساختمانی، محدودیت زیادی در طرح دارند.

ال اس اف | سازه ال اس اف | مجری ال اس اف | سازه Lsf | مرکز ال اس اف ایران | قیمت ال اس اف | ویلا ال اس اف

عایق صوت و حرارت فایبرسمنت برد :

نمای ساختمان با این صفحات از حیث ایزولاسیون نمای ساختمان با کیفیتی به حساب نمی آید زیرا در مواد اولیه آن از سیمان استفاده شده و هیچ یک از موارد قید شده در مبحث انرژی را دارا نیست.

جرم پذیری فایبرسمنت برد :

صفحات فایبر سمنت سطح زبر و ناصافی دارد به همین دلیل جرم پذیری آن بالاست و ظرف مدت کوتاهی نمای ساختمان را دچار نقص میکند.ولی نمای سنگ نیز دچار گچی شدن در مناطق مختلف رطوبتی نیز میشوند و حتی خطر ریزش آنها بر سر عابران پیاده نیز وجوددارد

وزن فایبرسمنت برد :

هر یک متر مربع نمای ساختمان فایبرسمنت برد ۱۰ کیلوگرم وزن داشته که به نسبت دیگر نمای ساختمان های سنتی هم ردیف خود دارای وزن نسبتا زیادی دارد و بار مرده ساختمان را افزایش می دهد.

آتش سوزی :

نمای فایبرسمنت برد درمقابل آتش سوزی مقاومتی خوبی نشان می دهند و در شعله ور کردن آن دخیل نمی باشد.

فایبر سمنت و صرفه اقتصادی آن :

فایبرسمنت ها از جمله مصالحی هستند که به لحاظ کیفیتی و کمیتی در انواع روشهای تولید ساختمان پاسخگوی مناسبی با نیاز بازار می باشند.

در مجموعه های تولید کننده این محصول، با کنترل کیفیت محصولات، هزینه های تولید و اجرا کاهش می یابد و به همین دلیل هزینه که خریدار یک ساختمان به هنگام خرید باید بپردازد ناخودآگاه کمتر می شود.

این نوع روش تولید با افزایش سرعت تولید مدت زمان انتظار برای ساخت یک بنا را به مقدار چشمگیری کاهش می دهد.

جهت مشاوره و اطلاع از قیمت فایبرسمنت برد کافیست با ما در تماس باشید.

موارد استفاده سریع از فایبرسمنت

ازجمله مواردی که می توان برای استفاده سریع از فایبرسمنت بیان داشت شامل مواردی چون امکان نصب و اجرا در نمایشگا های موقت و دائمی، اورژانس‌ها و خانه‌های بهداشت، خانه‌های اسکان موقت، کمپ هلال احمر، پاسگاه‌ها، انبارها و… و همچنین امکان نصب راحت در  هنگام بروز حوادث غیرمترقبه مانند زلزله و سیل و آتش سوزی و بمنظور بازسازی مناطق آسیب دیده و اسکان موقت افراد و همچنین در مواقعی که به تولید انبوه و استاندارد ساختمان نیاز است، اشاره نمود.

فایبرسمنت برد در نما

یکی از انواع نمای ساختمان، نمای فایبرسمنت برد است. این نوع نما ویژگی های خاص خود را دارد و به همین علت مورد توجه سازندگان نمای ساختمان قرار می گیرد.

فایبر سمنت به دلیل داشتن الیاف سلولزی، مقاومت خوبی دربرابر تغییرات دما دارد و به همین دلیل در برابر ترک خوردگی مقاوم است.

پانل های فایبرسمنت در مقابل اشعه خورشید و تغییرات دمایی مقاومت کم نظیری داشته و به همین دلیل استفاده از آنها در پوشش نمای ساختمان ها توصیه می شود.

این پنل ها همچنین مقاومت خوبی در برابر آتش سوزی دارند و به نوعی عایق حرارتی به شمار می روند.

این نوع از پنل ها همچنین عایق های صوتی خوبی نیز محسوب می شوند. هزینه نمای ساختمان با استفاده ازفایبرسمنت برد زیاد نیست و در رده هزینه ها با قیمت متوسط قرار می گیرد.

همچنین سرعت نصب به علت ویژگی های خود پنل های فایبرسمنت برد، نسبتا بالاست. بنابراین گزینه مناسبی برای ایجاد نماها ی جذاب و ساده و شیک ساختمان ها می باشد.

فایبر سمنت رنگی

فایبر سمنت رنگی از سیمان پرتلند ، پودر کوارتز ، الیاف سلولز ، رنگ دانه های معدنی طبیعی ، مواد ضد آب کننده و مواد معدنی تشکیل شده است .

این صفحات ۱۰۰%بدون آزبست بوده و بدلیل وجود رنگدانه های طبیعی رنگ این صفحات به هیچ عنوان از بین نمی رود .
به دلیل محدودیت رنگ دانه های طبیعی این صفحات در۱۰ رنگ موجود میباشد . رنگ های موجود عبارتند از قرمز ،نارنجی ، زرد، سفید ، خاکستری بسیار تیره ، خاکستری ، خاکستری روشن، قهوه ای تیره ، قهوه ای روشن ، بژ

فایبر سمنت طرح چوب

این صفحات برای ساخت و ساز خشک و سیمانی در تمامی ساختمان هایی که با اسکلت فلزی و بتنی ساخته شده اند برای پارتیشن بندی و پوشش دیوار داخلی و سقف و کف استفاده میشوند. 

ال اس اف | سازه ال اس اف | مجری ال اس اف | سازه Lsf | مرکز ال اس اف ایران | قیمت ال اس اف | ویلا ال اس اف

فایبر سمنت برد طرح چوب با توجه به این که کاملا با چوب شباهت دارد و همچنین به دلیل داشتن خواص فایبر سمنت میتواند گزینه بسیار مناسب تری برای استفاده به عنوان نمای چوب باشد زیرا از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه تر از دیگر متریال های عنوان شده است و از لحاظ کارایی نیز مقاومت بسیار بالاتری در برابر تغییرات دما،آب ، رطوبت و آتش را دارد.

فایبر سمنت دکوراتیو

فایبر سمنت دکوراتیو با بهره گیری از تکنولوژی ژاپن و با روش اکسترود تولید میگردد این محصول دکوراتیو با تلفیق در نمای پروژه چهره ای منحصر به فرد به ساختمان شما میبخشد.

ابعاد و اندازه فایبر سمنت برد

* فایبر سمنت برد با لبه ساده ۲۴۰×۱۲۰ سانتیمتر با انواع ضخامت ۴ ، ۶ ، ۸ ، ۱۰ ، ۱۲ ، ۱۸ میلیمتر با وزن مخصوص ۱۵KG/M۳ می باشد که ضخامتهای ۴ و ۶ جهت اجرای سقف کاذب و ضخامت ۸ ، ۱۰ ، ۱۲ برای استفاده در نما و ضخامت ۱۸ میلیمتر به بالا برای کف و کف باربر مورد استفاده قرار می گیرد.

فایبر سمنت برد با لبه ی کوئیک دار جهت بتونه کاری با ابعاد ۱۲۰×۲۴۰ سانتیمتر با ضخامت ۶ میلیمتر قابل استفاده در دیوار داخلی و سقف کاذب میباشد .

ملزومات فایبرسمنت

پروفیل های سمنت برد

پروفیل  U , C:

برای اجرای زیرسازی صفحات سیمانی الیاف دار در تمامی فضاها، از پروفیل های C و U شکل از جنس ورق گالوانیزه سردنورد شده استفاده می شود. استاد های گالوانیزه C شکل در فواصل استاندارد ۶۰ سانتی متر به رانرهای U شکل در سقف و کف متصل می شوند.

ضخامت ورق های استاد و رانر بر اساس ضخامت صفحات سیمانی الیاف داری که بر روی آن نصب می شوند، متفاوت می باشد.

پروفیل M

از پروفیل M که از ورق گالوانیزه با ضخامت ۰٫۷میلیمتر تولید می شود، جهت کنترل تغییرات ابعادی صفحات سیمانی الیاف دار که بر اثر تغییرات دما و رطوبت به وجود می آیند، در نمای ساختمان استفاده می شود.

در صورت استفاده از این پروفیل در نمای ساختمان، درز بین صفحات به صورت نمایان باقی خواهد ماند و بنابر نظر طراح میتواند از حداقل۷ میلیمترتا حداکثر۲۰ میلیمتر تغير كند.

این پروفیل با عرض ۸۰ و ۱۱۰ میلی متر تولید می شود تا بتواند با جزئیات نصب گوناگون که توسط سازندگان ارائه می شود سازگاری داشته باشد .

پروفیل گالوانیزه V

این پروفیل از ورق گالوانیزه به ضخامت ۰.۷ میلیمتر تولید می شود که همراه با پروفیل گالوانیزه M در زیرسازی نمای صفحات سیمانی الیاف دار مدولار و سایدینگ استفاده می­شود.

با توجه به اینکه قیمت این سازه به طور چشمگیری از پروفیل M کمتر می باشد ، استفاده از این پروفیل موجب کاهش هزینه زیرسازی خواهد شد.

پروفیل گالوانیزهA

این پروفیل از که از ورق گالوانیزه به ضخامت ۰.۵ میلیمتر تولید می گردد در محل درز بین صفحات سیمانی الیاف دار مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از پروفیل گالوانیزه A در نمای صفحات سیمانی الیاف دار مدولار، علاوه بر کنترل تغییرات ابعادی پنل ها در محل درزها ، به طور چشمگیری باعث زیبایی نمای صفحات سیمانی الیاف دار با جزئیات ساده خواهد شد.

همچنین این پروفیل در نماهای کار شده با صفحات سیمانی الیاف دار طرح چوب می تواند به عنوان بند میان صفحات استفاده شود که در نهایت نمای اجرا شده مشابهت بسیاری با نمای اجرا شده با چوب دارد. این پروفیل با عرض ۶۰ میلیمتر تولید می گردد تا با جزئیات نصب ارائه شده مطابقت داشته باشد .

بنابراین می توان گفت پروفیل های گالوانیزه با در نظر گرفتن شکل و کاردبردی که دارند به دسته های مختلفی قابل طیقه بندی هستند.

پروفیل گالوانیزه A بمنظور درزبندی بین صفحات جهت درزبندی مورد استفاده قرار می گیرد. و پروفیلهای گالوانیزه M و و پروفیل های گالوانیزه V بمنظور زیرسازی و اتصال صفحات سیمانی الیاف دار به المانها و قوطی های عمودی و افقی مورد استفاده قرار می گیرند.

پیچ ها:

پیچ های مخصوص نصب صفحات سیمانی الیاف دار در سه نوع متفاوت وجود دارند که هر کدام برای محل ها مختلف استفاده میگردند .
* پیچ های سرمته بالدار سر تخت (Countersunk Head Self Drilling With Wing )
این پیچ ها برای اتصال صفحات سیمانی الیاف دار به سازه های با ضخامت بیش از ۰٫۷ میلیمتر استفاده میگردند .
* پیچ های سرمته ساده سر تخت (Countersunk Head Self Drilling)
این پیچ ها برای اتصال صفحات سیمانی الیاف دار به سازه های با ضخامت کمتر از ۰٫۷میلیمتر استفاده میگردند .
* پیچ های نوک تیز سر تخت (Countersunk Head Self Tapping)
این پیچ ها برا ی اتصال صفحات سیمانی الیاف دار به سازه های چوبی استفاده میگردند .

شرکت پیام دشت پارس مجری تخصصی سازه های فولادی سبک LSF با هدف ارتقاء صنعت ساختمان در زمینه طراحی، تولید و اجرای سیستم قاب سبک فولادی (Lightweight Steel Framing)با بهره گیری ازتجربه و تخصص در سال۱۳۸۵شروع به فعالیت نموده و با توجه به افزایش روز افزون تقاضای ساخت ساختمان به روش LSF با مزایای فراوان اعم از مقاومت در مقابل زلزله ، کاهش زمان ساخت ، جابه جایی آسان ، دقت بالا در اجرا و قابلیت بازیافت تا ۹۵درصد و….. تمامی تلاش خود را معطوف به بهره گیری از این تکنولوژی نوین ساختمانی نموده است و در حال حاضر به عنوان یکی از برترین شرکتهای سازنده ساختمان به روش صنعتی (قاب فولادی سبک) ارائه خدمات می نماید.

پیمانکار ساختمانی
انجام کلیه امور طراحی از صفر تا صد
ساخت اضافه اشکوب در 60 روز
ساخت ویلای مدرن در 90 روز
طراحی محاسبات وفروش سازه های LSF&CFS

 

تماس با ما  :

1-ایمیل شرکت info@pdpars.ir

2-شماره های تلفن ثابت : 22491383-22448448-021

تهران پاسداران- خیابان گل نبی- پلاک 40- طبقه چهارم شرقی- واحد 404

3- همراه مهندس محمدی :09124942628

4- همراه مهندس چشمه علائی:09123399587

Call Now Button