طول عمر پنل خورشیدی

طول عمر پنل خورشیدی

معمولا تولیدکنندگان پنل خورشیدی ۲۰ تا ۲۵ سال تولیدات خود را تضمین می کنند. همچنین ضمانت می شود پس از ۲۰-۲۵ سال پنل خورشیدی ۸۰% نرخ پیک خروجی اولیه را داشته باشد. یعنی انتظار می رود سالیانه بازدهی آنها حدود ۱% کاهش خواهد داشت.

 

تخمین عمر پنل خورشیدی در اصل مبحث دشواری است زیرا تعداد محدودی پنل برای زمان طولانی نصب شده اند که بتوان عمر آنها را بررسی کرد. برای مثال در بریتانیا بیشتر پنل های خورشیدی در سال های ۲۰۰۶-۲۰۰۸ نصب شده اند که نشان می دهد تنها بخشی از آنها عمری بیش از ۱۰ سال دارند. بنابراین ارائه یک طول عمر دقیق کار دشواری است.

ال اس اف | سازه ال اس اف | مجری ال اس اف | سازه Lsf | مرکز ال اس اف ایران | قیمت ال اس اف | ویلا ال اس اف

مرکز فناوری های جایگزین (CAT) این شانس را داشت تا بتواند سیستم خورشیدی ای را که در سال ۱۹۹۷ نصب کرده بودند، بررسی کند. این سیستم شامل ۱۸۰ پنل خورشیدی و توان خروجی ۷۵ وات می بود. بررسی پنل ها در سال ۲۰۱۰ نشان داد توان خروجی آنها ۶۸٫۵ وات می باشد که در طول ۱۳ سال کاهش ۹% بازدهی را دربر داشت. همچنین مشخص شد روکش بعضی پنل ها کنده و رنگ بعضی زرد شده است ولی در مجموع هیچ یک از آنها نیاز به تعمیر نداشتند.

 

 

آزمایش هایی در سوییس نیز نتایج مثبتی به همراه داشت. مرکز آزمایش تجهیزات فتوولتائیک LEE-TISO اولین نیروگاه متصل به شبکه اروپا را در سال ۱۹۸۲راه اندازی کرد. آنها فرصت بررسی آن را ۲۰ سال بعد در سال ۲۰۰۲ در اختیار داشتند. نتایج حاکی از کاهش ۱۱% توان خروجی نسبت به توان اولیه بود.

سرنوشت پنل خورشیدی پس از ۲۵ سال

در واقع کسی نمی داند پس از ۲۵ سال چه اتفاقی برای پنل های خورشیدی می افتد. از آنجا که فناوری فتوولتائیک جدید است، هنوز داده های کمی در اختیار هست. بیشتر پنل های نصب شده در حدود ۱۰ سال عمر دارند. فناوری همچنان پیشرفت می کند و در نتیجه احتمال می رود پنل های امروزی بیش از ۲۵ سال عمر کنند. خیلی ها پیش بینی می کنند نسل جدید پنل خورشیدی تا ۳۰-۴۰ سال دوام بیاورند که خبر بسیار دلچسبی برای مصرف کنندگان می باشد.

ال اس اف | سازه ال اس اف | مجری ال اس اف | سازه Lsf | مرکز ال اس اف ایران | قیمت ال اس اف | ویلا ال اس اف

 

روش های افزایش عمر پنل خورشیدی

مهم تر از همه از وارد آمدن صدمات فیزیکی کاملا خودداری کنید. خراش بیشتر به معنای نرخ کاهش بازدهی بالاتر است.

به طور مرتب پنل ها را تمیز کنید. نگهداری دقیق کلید اصلی عمر طولانی است.

در شرایط آب و هوایی سخت برای پنل ها یک پناهگاه بسازید.

اگر هنوز سیستم خورشیدی نصب نکرده اید موارد فوق را به ذهن بسپارید. برای یافتن سیستمی که برای خانه و نیازهای شما بهترین باشد، با ما تماس بگیرید .

شرکت پیام دشت پارس مجری تخصصی سازه های فولادی سبک LSF با هدف ارتقاء صنعت ساختمان در زمینه طراحی، تولید و اجرای سیستم قاب سبک فولادی (Lightweight Steel Framing)با بهره گیری ازتجربه و تخصص در سال۱۳۸۵شروع به فعالیت نموده و با توجه به افزایش روز افزون تقاضای ساخت ساختمان به روش LSF با مزایای فراوان اعم از مقاومت در مقابل زلزله ، کاهش زمان ساخت ، جابه جایی آسان ، دقت بالا در اجرا و قابلیت بازیافت تا ۹۵درصد و….. تمامی تلاش خود را معطوف به بهره گیری از این تکنولوژی نوین ساختمانی نموده است و در حال حاضر به عنوان یکی از برترین شرکتهای سازنده ساختمان به روش صنعتی (قاب فولادی سبک) ارائه خدمات می نماید.

پیمانکار ساختمانی
انجام کلیه امور طراحی از صفر تا صد
ساخت اضافه اشکوب در 60 روز
ساخت ویلای مدرن در 90 روز
طراحی محاسبات وفروش سازه های LSF&CFS

 

 

تماس با ما  :

1-ایمیل شرکت info@pdpars.ir

2-شماره های تلفن ثابت : 22491383-22448448-021

تهران پاسداران- خیابان گل نبی- پلاک 40- طبقه چهارم شرقی- واحد 404

3- همراه مهندس محمدی :09124942628

4- همراه مهندس چشمه علائی:09123399587

Call Now Button