تاریخچه سیستم ساختماني LSF

تاریخچه به كارگیري سیستم ساختماني LSF

فولاد فرم داده شده در حالت سرد یا CFS از سال هاي ۱۸۵۰ در كشورهاي انگلستان و آمریكا با بكارگیري در ساخت لوازم منزل و اتومبیل آغاز شد .

ولي تا قبل از جنگ جهاني اول در ساختمان سازی بکارگرفته نمی شد.

در شمال آمریکا چوب برای قرن ها به دلیل فراوانی ، دسترسی آسان ، و ارزانی نسبت به دیگر مصالح ساختمانی و همچنین راحتی اجراء به عنوان مهمترین مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می گرفت‌.

اما از سال ١٩٣٠، با توجه به ملاحظات زیست محیطی و تلاش برای اقتصادی کردن فعالیت های ساخت و ساز ساختمان ، تحقیقات گسترده ای جهت جایگزین نمودن مصالح ساختمانی سنـتی نظیر چوب با مصالح ساختمانی نو و نیز روش های نوین ساخت در آمریکا شروع شد .

بطوریکه می توان آنرا سرآغازی برای بکارگیری قطعات CFS در صنعت ساختمان سازی آمریکا نیز تصور نمود.

 

ال اس اف | سازه ال اس اف | مجری ال اس اف | سازه Lsf | مرکز ال اس اف ایران | قیمت ال اس اف | ویلا ال اس اف

 

از سال های ١٩۶٠ سازندگان ساختمان از قطعات سبک فولادی (قطعات CFS) در دیوارهای غیر باربر جداکننده در ساختمان های بلند مرتبه استفاده می نمودند .

ولی تا سال ١٩٩٠ بکارگیری قطعات CFS در بخش های دیگر ‌رواج نیافت و نتوانست در ساخت و ساز مسکن مورد مقبولیت گسترده قرار گیرد.

مهمترین دلیل آن هزینه بالای ساخت و ساز مسکن با قاب فولادی سبک (دو برابر گرانتر از سیستم چوبی‌) بود.

از ١٩٩٠ بدلیل ارزان شدن تدریجی قیمت فولاد، این سیستم مورد توجه متخصصین ، مسئولین و سازندگان ساختمان قرار می گیرد.

در کشور ژاپن بیشتر ساختمان های شهری قبل از جنگ جهانی اول ، از چوب ساخته می شد و اغلب این نوع ساختمان ها در دوران جنگ جهانی اول و دوم در اثر آتش سوزی ویران گردیدند.

بعد از جنگ جهانی دوم دولت ژاپن برای سامان دهی ساخت و ساز در کشور و فعال کردن کارخانجات تولید کننده مسکن وزارت ساختمان را در این کشور تأسیس نمود.

این وزارتخانه برای تأمین مسکن مورد نیاز، سیاست های جدیدی را برای طراحی ، تولید و ساخت مسکن مطرح نمود از آن جمله ، پیش ساخته نمودن ساخت و ساز ساختمان با استفاده از مصالح ساختمانی غیر آتش زا، کوتاه کردن مدت زمان عملیات ساختمانی در کارگاه و نهایتاً تلاش برای محافظت از منابع چوب بود.

با توجه به این دیدگاه بکارگیری قطعات فولادی سرد نورد شده CFS، در بخش مسکن خیلی سریع پذیرفته شده و صنعت فولاد ژاپن اقدام به ساخت ورق فولادی با ضخامت نازک جهت جایگزین نمودن قطعات چوبی می کند.

ال اس اف | سازه ال اس اف | مجری ال اس اف | سازه Lsf | مرکز ال اس اف ایران | قیمت ال اس اف | ویلا ال اس اف

بخش عمده پذیرش سریع قاب فولادی سبک در ژاپن را شیوه های رایج ساخت و ساز ساختمان در این کشور می دانند که همخوانی مناسبی با این سیستم داشته به گونه‌ای که صرفا با جایگزینی فولاد سرد ، به جای چوب کلیه امکانات و از آن مهمتر مقبولیت فرهنگی سیستم سنتی در خدمت سیستم جدید قرار می گیرد. لذا از سال های ١٩۵٠ به بعد سهم سیستم LSF در ساخت و ساز مسکن ژاپن افزایش قابل توجهی می یابد.

بكارگیري سیستم ساختماني LSF براي ساخت و ساز مسكن

بكارگیري سیستم ساختماني LSF براي ساخت و ساز مسكن بعد از جنگ جهاني دوم در استرالیا هم آغاز شد.
در صورتیكه پیش از آن ساخت و ساز مسكن عمدتاً با استفاده از قاب چوبي‌(‌مثل آمریكا و كشورهاي اروپائي‌‌) ‌انجام مي شد.
در ادامه تحولات ساختمان سازي در آمریكا در این كشور نیز تحولاتي صورت گرفت.
هدف عمده از بكارگیري این سیستم در استرالیا بهبود تولیدات مصالح ساختماني و استفاده از قطعات پیش ساخته در ساخت و ساز مهندسي بود.
وجود این نگرش در شیوه هاي ساخت وساز تأثیرات زیادي بر افزایش مقاومت اسكلت ساختمان ها، كوتاه شدن زمان ساخت و ساز، كم كردن هزینه هاي اجراء و به حداقل رساندن ضایعات ساختماني در كارگاهها داشت.
این سیستم در کشور استرالیا به همین دلایل رشد بسیاری کرده است وهم اکنون بهترین ماشین آلات رول فرم در دنیا در انحصار استرالیا و نیوزیلند می باشد.
در برخي دیگر از كشورهاي اروپائي و آسیائي نیز از LSF در ساخت و ساز ساختمان استفاده مي شود.
از آن جمله مي توان به كشورهاي سوئد، فرانسه، هلند، پرتغال و كره جنوبي اشاره نمود.
در كشور سوئد چوب رایج ترین مصالح ساختماني براي ساخت مسكن بوده است.
اما بدلیل كاهش متوسط عمر درختان از دهه ۹۰ سازندگان ساختمان اقدام به جایگزین كردن سیستم ساختماني LSF با سیستم چوبي رایج در بخش مسكن نمودند.
در حال حاضر از سیستم LSF براي ساخت خانه هاي تك واحدي، آپارتماني چند طبقه، مدارس و دفاتر اداري استفاده مي شود.
در كشور هلند نیز استفاده از فولاد در ساخت و ساز مسكن تا قبل از ۱۹۹۰ خیلي محدود بود.
در سال ۱۹۸۹ بنیاد تحقیقات ساختمان هلند SBR، پتانسیل استفاده از سیستم LSF را برای خانه سازی مورد بررسی قرار داد و نتیجه این بررسی ها مشخص نمودکه به کارگیری این سیستم ساختمانی ، تسهیل در طراحی و فوائد زیست محیطی را برای ساختمان سازی بدنبال دارد . ولی کمی گرانتر از سیستم خانه سازی با قاب چوبی تمام می شود. در کشور فرانسه ، مثل دیگر کشورهای اروپائی سیستم های رایج ساخت و ساز واحدهای مسکونی براساس دیوارهای باربر از مصالح ساختمانی بتنی یا بنائی بود. ولی در سال های اخیر از سیستم ساختمانی LSF در حد محدود برای بلوکه ای آپارتمانی و خانه های تک واحدی استفاده می شود.
در کشور کره ، آجر و بتن تا قبل از سال ١٩٩۶ بعنوان مصالح ساختمانی رایج بود .
بطوریکه از قطعات فولادی در استراکچر ساختمان ها هرگز استفاده نمی شد .از طرفی ٩٠% از خانه های یک و دو طبقه از دیوار آجری باربر و بقیه با استفاده از سیستم چوبی ساخته می شد و ساختمان های آپارتمانی (شش تا سی طبقه‌) از بتن مسلح درجا استفاده می گردید.
در فوریه ١٩٩۶ ، شرکت POSCO برای اولین بار احداث حدود ٧٠٠ ویلا در دو تا پنج طبقه در شهر فوانگ (Pohang) را با استفاده از سیستم ساختمانی LSF آغاز نمود که این امر سر آغاز حرکت وسیعی در این زمینه در کره بوده است.

در ایران این سیستم ساختمانی توانسته است که گواهینامه ساخت مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن را تا ۵ طبقه دریافت نماید. فعالیت های سنگینی در این حوزه مخصوصا در شهر پرند نیز انجام پذیرفته است.

شرکت پیام دشت پارس مجری تخصصی سازه های فولادی سبک LSF با هدف ارتقاء صنعت ساختمان در زمینه طراحی، تولید و اجرای سیستم قاب سبک فولادی (Lightweight Steel Framing)با بهره گیری ازتجربه و تخصص در سال۱۳۸۵شروع به فعالیت نموده و با توجه به افزایش روز افزون تقاضای ساخت ساختمان به روش LSF با مزایای فراوان اعم از مقاومت در مقابل زلزله ، کاهش زمان ساخت ، جابه جایی آسان ، دقت بالا در اجرا و قابلیت بازیافت تا ۹۵درصد و….. تمامی تلاش خود را معطوف به بهره گیری از این تکنولوژی نوین ساختمانی نموده است و در حال حاضر به عنوان یکی از برترین شرکتهای سازنده ساختمان به روش صنعتی (قاب فولادی سبک) ارائه خدمات می نماید.

پیمانکار ساختمانی
انجام کلیه امور طراحی از صفر تا صد
ساخت اضافه اشکوب در 60 روز
ساخت ویلای مدرن در 90 روز
طراحی محاسبات وفروش سازه های LSF&CFS

تماس با ما  :

1-ایمیل شرکت info@pdpars.ir

2-شماره های تلفن ثابت : 22491383-22448448-021

3-آدرس دفتر : تهران پاسداران- خیابان گل نبی- پلاک 40- طبقه چهارم شرقی- واحد 404

3- همراه مهندس محمدی :09124942628

4- همراه مهندس چشمه علائی:09123399587

Call Now Button