نمای سایدینگ چیست و چگونه اجرا می شود؟

نمای سایدینگ

نمای سایدینگ به پوششی گفته می شود که بر روی دیوارهای اطراف یک ساختمان قرار میگرد.

از جمله وظایف اصلی و مهم سایدینگ آب باران را به بیرون هدایت می کند .

همچنین از شرایط جوی نامساعد و ناپایدار جو محافظت می کند.

نمای فایبر سمنت که با عنوان طرح چوب مطرح می شود با زیبایی منحصر به فرد خود می تواند جایگزین مناسب چوب باشد که دارای رویکرد بهتری نسبت به چوب طبیعی یا خام دارد.

 

ال اس اف | سازه ال اس اف | مجری ال اس اف | سازه Lsf | مرکز ال اس اف ایران | قیمت ال اس اف | ویلا ال اس اف

نمای سایدینگ چیست ؟

نمای سایدینگ به نمای ساختمان هایی گفته می شود که در آن انواع  مختلف مصالح ساختمانی بر روی سقف بالایی یا نمای خارجی ساختمانها و خانه های ویلایی بکار می رود.
وظیفه اصلی و شروع مصالح ساختمانی بکار رفته در نمای سایدینگ هدایت آب از شستشو و باران به بیرون از ساختمان، محافظت از ساختمان در برابر شرایط نامساعد جوی است.
همچنین نمای سایدینگ به علت نمای خاص و جذابی  که دارد جلوه زیبا و خیره کننده ای به ساختمان می دهد.
در طراحی نمای سایدینگ مصالح ساختمانی به صورت صفحاتی عمودی و یا افقی بر روی هم قرار گرفته به نحوی که توانایی هدایت آب و محافظت از ساختمان در برابر باد و باران و در کل شرایط جوی را داشته باشد.
به همین منظور از روش های متفاوتی  همچون اورلب کردن صفحات مصالح ساختمانی بر روی یکدیگر، پوشاندن درزها و یا استفاده از درزهای پیچیده استفاده می گردد. سایدینگ ممکن است از هر نوع وسیله ای مانند شاخ و برگ درختان، چوب، ورقهای آهن، فایبر سمنت برد و … طراحی و ساخته گردد.

نمای سایدینگ

نمای سایدینگ به نمای بیرونی ساختمان  گفته می شود که با کاربری سایدینگ و بوسیله انواع مصالح ساختمانی ساخته شده است.

از دوران گذشته انسان از شاخ و برگ درختان برای پوشش سقف پناهگاه های خود استفاده می کرد و با طراحی نسبتا شیبدار بام سبب هدایت باران به بیرون از پناهگاه می کردند.

با پیشرفت انسان مصالح ساختمانی دیگری مانند چوب، سنگ، ورقهای آهنی، پلاستیک، صفحات سیمانی آزبست دار و در آخر فایبر سمنت برد به عنوان یکی از مصالح ساختمانی مناسب جهت نمای سایدینگ استفاده می شوند.

یکی از انواع طرحهای فایبر سمنت برد که در ساخت نمای سایدینگ کاربرد زیادی دارد فایبر سمنت برد طرح چوب است.

این نوع صفحات سیمانی الیاف دار با ظاهری شبیه چوب و دارای خواص و ویژگیهای به مراتب بهتر از چوب به عنوان پوششی دکوراتیو و زیبا در نمای ساختمانهای لوکس و ویلایی بکار می روند.

نمای طرح چوب فایبر سمنت برد با طرح های متنوع و زیبا و قابلیت رنگ پذیری و تطابق با دکوراسیون محیط انتخابی ایده آل برای نمای سایدینگ بشمار می روند.

نمای سایدینگ طرح چوب

نمای سایدینگ طرح چوب به این صورت اجرا می شود.که صفحات سیمانی الیاف دار بصورت افقی و با همپوشانی صفحات بالایی و پائینی بر روی یکدیگر قرار گرفته به نحوی که سوی شیب آن به سمت بیرون می باشد.
با این روش علاوه بر زیبایی فوق العاده نمای طرح چوب سایدینگ امکان حفاظت ساختمان در برابر شرایط نامساعد جوی و هدایت آب ناشی از باران به بیرون ساختمان فراهم می شود.
با توجه به کاربرد صفحات سیمانی الیاف دار طرح چوب در نمای سایدینگ این پانل ها در ابعادی همانند الوارهای چوب و طول بلند (معمولا ۳ متر)، ضخامت ۸ میلیمتر و در طرحهای متنوع مانند طرح مقطع الوار برش خورده و رنگهای مختلف تولید و عرضه می گردند.
پانل های فایبر سمنت طرح چوب جایگزین ایده آل برای الوارهای چوب بشمار می روند.
این صفحات فایبر سمنت موجب کاهش مصرف چوب شده و مشکلات ناشی از مصرف چوب مانند پوسیدگی، نفوذ حشرات و موریانه، آتش سوزی و تعمیر و نگهداری محصولات چوبی را ندارند.

خصوصیات نمای سایدینگ طرح چوب

از اصلی ترین خصوصیات نمای سایدینگ طرح چوب فایبر سمنت برد می توان به انعطاف پذیری و ایجاد اشکال منحنی با صفحات فایبر سمنت بدون مرطوب نمودن آن اشاره کرد.
این ویژگی فایبر سمنت برد طرح چوب باعث ایجاد طرح های چوبی همراه با یک منحنی در نمای فایبر سمنت و یا دکوراسیون داخلی می شود.
از دیگر خصوصیات فایبر سمنت برد طرح چوب در نمای سایدینگ مقاومت و استحکام در مقابل تغییرات و شرایط جوی اعم از گرمای شدید و سرمای یخبندان بوده که همراه با مقاومت در برابر رطوبت و آتش سوزی آنرا به جایگزین برتر چوب بدل نموده است.
فایبر سمنت برد طرح چوب را می توان در انواع رنگ های مختلف سفارش و یا پس از نصب صفحات خام و بدون رنگ در نمای سایدینگ اقدام به رنگ آمیزی آن نمود. رنگ متناسب با فایبر سمنت طرح چوب، رنگ آکریلیک با پایه آب بوده که مورد استفاده قرار می گیرد.
پانل های الوار مانند فایبر سمنت طرح چوب که در نمای سایدینگ بکار می رود.
بطور معمول با ضخامت ۸ میلیمتر، در ابعاد ۲۰ سانتیمتر در ۳ یا ۴ متر طول و در رنگهای مختلف و یا بدون رنگ تولید می شود.
وزن هر پانل با توجه به طول آن مابین ۷ تا ۹.۵ کیلوگرم می باشد.
فایبر سمنت طرح چوب از پرکار استفاده ترین محصولات فایبر سمنت است که جهت استفاده در نمای ساختمان، دکوراسیون داخلی، دیوار آسانسور و داخل ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای نمای سایدینگ فایبر سمنت

از مزایای نمای سایدینگ فایبر سمنت نسبت به دیگر مصالح ساختمانی مورد استفاده در نمای ساختمانها می توان موارد ذیل را بیان کرد :
  1.  نمای سایدینگ طرح چوب فایبر سمنت شبیه چوب بوده است ولی دارای مزایای زیادی نسبت به چوب همانند هزینه نگهداری کمتر، مقاوم در برابر آتش سوزی و هزینه ارزان تری دارد.
  2.  نمای فایبر سمنت طرح چوب در نمای سایدینگ دارای انعطاف پذیری بیشتری نسبت به سایر مصالح ساختمانی مورد استفاده در نمای ساختمان مانند چوب، کامپوزیت و یوپی وی سی است از این نظر امکان ارائه ایده های خلاقانه معماری در این نوع نما وجود دارد.
  3.  فایبر سمنت طرح ساده مشابه کامپوزیت و سرامیک بوده و می تواند جایگزین آنها شود. نکته قابل توجه این است که فایبر سمنت طرح ساده همانند کامپوزیت خاصیت صنعتی بودن محیط را القا نمی کند لذا در واحدهای مسکونی پذیرفته شده است.
  4.  فایبر سمنت در مقایسه با سرامیک وزن کمتری داشته و با توجه به زیرسازی استاد و رانر بکار رفته در آن ایمنی بیشتری نسبت به سرامیک دارد. این خاصیت نمای سایدینگ فایبر سمنت و دیوارهای داخلی موجب حفاظت ساختمان در برابر زلزله و عوامل محیطی طبیعی می شود.
  5. از دیگر مزایای فایبر سمنت طرح چوب در نمای ساختمان می توان به ویژگی منحصر به فرد رنگ پذیری آن اشاره کرد که پس از گذشت چندین سال امکان رنگ آمیزی دوباره و ایجاد تفاوت در نمای سایدینگ را برای شما فراهم می آورد.

درباره ما :

شرکت پیام دشت پارس مجری تخصصی سازه های فولادی سبک LSF با هدف ارتقاء صنعت ساختمان در زمینه طراحی، تولید و اجرای سیستم قاب سبک فولادی (Lightweight Steel Framing)با بهره گیری ازتجربه و تخصص در سال۱۳۸۵شروع به فعالیت نموده و با توجه به افزایش روز افزون تقاضای ساخت ساختمان به روش LSF با مزایای فراوان اعم از مقاومت در مقابل زلزله ، کاهش زمان ساخت ، جابه جایی آسان ، دقت بالا در اجرا و قابلیت بازیافت تا ۹۵درصد و….. تمامی تلاش خود را معطوف به بهره گیری از این تکنولوژی نوین ساختمانی نموده است و در حال حاضر به عنوان یکی از برترین شرکتهای سازنده ساختمان به روش صنعتی (قاب فولادی سبک) ارائه خدمات می نماید.

پیمانکار ساختمانی
انجام کلیه امور طراحی از صفر تا صد
ساخت اضافه اشکوب در 60 روز
ساخت ویلای مدرن در 90 روز
طراحی محاسبات وفروش سازه های LSF&CFS

تماس با ما  :

1-ایمیل شرکت info@pdpars.ir

2-شماره های تلفن ثابت : 22491383-22448448-021

3-آدرس دفتر : تهران پاسداران- خیابان گل نبی- پلاک 40- طبقه چهارم شرقی- واحد 404

3- همراه مهندس محمدی :09124942628

4- همراه مهندس چشمه علائی:09123399587

Call Now Button