فایبر سمنت برد نسل جدیدی از مصالح ساختمانی

 فایبر سمنت برد نسل جدیدی از مصالح ساختمانی

فایبر سمنت برد نسل جدیدی از مصالح ساختمانی متشکل از سیمان، الیاف طبیعی یا مصنوعی به‌ استثنای آزبست و در بعضی موارد سیلیس، آهک و دیگر افزودنی‌ها برای افزایش مقاومت‌های مکانیکی و شیمیایی است.

این محصول به‌صورت ورقه‌ای، نواری و تایلی تولید و کاربردهای بسیار متنوع در صنعت ساختمان دارد.

شاید یکی از مهم‌ترین دلایل توسعه استفاده از فایبر سمنت قیمت بسیار مناسب آن مخصوصاً در کاربرد در نمای ساختمان در مقایسه با سایر مصالح باشد.

ال اس اف | سازه ال اس اف | مجری ال اس اف | سازه Lsf | مرکز ال اس اف ایران | قیمت ال اس اف | ویلا ال اس اف

فایبر سمنت برد برای کجا مناسب است؟

فلسفه وجودی این کالا مقاومت 100 درصدی در برابر باران و تغییرات جوی است .

اگر اجرا و نصب این کالا به‌صورت کامل اصولی انجام گیرد می‌توان گفت این کالا مقاومت کامل در چرخه‌های متعدد ذوب و یخبندان را دارا است.

صفحات فایبر سمنت برد روی کدام سازه‌ها قابل‌ اجرا است؟

این صفحات را می‌توان روی فلز، چوب، آجر، سیمان و… استفاده کرد.

اما بهترین انتخاب برای زیرسازی این صفحات ال اس اف است.

برای عایق‌بندی می‌توان بین صفحات سمنت برد و سازه آل اس اف از انواع پلی استایرن، پشم‌شیشه، پشم سنگ، XPS، فوم‌های پاششی و پرکننده، بتن‌های سبک و… استفاده کرد.

ویژگی‌های منحصربه‌ فرد فایبر سمنت ازجمله مقاومت در برابر رطوبت، حریق، ضربه، حشرات و مواد شیمیایی، عدم ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی، عدم وجود آزبست، دوام بالا در تغییرات آب و هوایی موجب کاربردهای بسیار متنوع در صنعت ساختمان شده است.

از دیگر مشخصات فایبر سمنت می‌توان به سهولت و سرعت در نصب، انطباق کامل با دستگاه‌های سنتی و مدرن اجرا از جمله در دستگاه‌های ساخت‌وساز خشک، امکان رنگ در نمای داخلی و خارجی، امکان نصب کاشی، سرامیک، آجر، سفال نما، سنگ، کاغذدیواری و پوشش‌های سلولزی نام برد.

این صفحات به علت داشتن سطح صیقلی نیازی به نازک‌کاری نداشته و در برابر حشرات و قارچ مقاوم و این کالا دوستدار طبیعت (به دلیل عدم وجود آزبست) است.

ال اس اف | سازه ال اس اف | مجری ال اس اف | سازه Lsf | مرکز ال اس اف ایران | قیمت ال اس اف | ویلا ال اس اف

تفاوت کامپوزیت و سمنت برد

مهندس مجتبی محمدی، مدیریت عامل شرکت پیام دشت پارس نیز با بیان این مطلب که این صفحات روی هر سازه‌ای ازجمله آجر، سیمان، بلوک و… قرار می‌گیرد به اقتصادنیوز گفت : این کالا از نظر اقتصادی و فیزیکی بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

وی ادامه داد: اجرای صحیح این صفحات روی سازه‌ها بسیار مهم است.

اگر در زمان اجرای از مواد خوبی استفاده نشود کیفیت این صفحات زیر سؤال می‌رود.

این فعال ساختمانی در تشریح این مورد بیان کرد:

به‌طور مثال برخی از سازندگان برای درزگیری پنل‌های 2.40×1.20 از چسب کاشی یا بتونه کناف به علت گرانی چسب مخصوص سمنت برد استفاده می‌کنند که این مورد تأثیر مستقیم بر کیفیت کالا می‌گذارد.

وی در مورد تفاوت نمای کامپوزیت و سمنت برد اظهار کرد:

هردوی این‌ها دارای کیفیت شبیه به هم است اما باید متذکر شد کسانی که سمنت برد را برای سازه خود انتخاب می‌کنند باید به فکر هزینه اضافی برای یک‌لایه پوشش مانند رنگ، کاغذدیواری و… باشند، در حالی‌که کامپوزیت یک نمای کامل است.

وی در این مورد تصریح کرد: سمنت برد نمایی است که به‌شدت فضای خانه را صمیمی، زیبا و طبیعی می‌کند، در حالی‌که کامپوزیت، نمای مخصوص اداره یا بیمارستان است.

مهندس محمدی افزود : سمنت بردهای طرح چوب مناسب سازندگان و مالکان ویلا و خانه‌های بزرگ است.

به گزارش اقتصادنیوز، در دو جدول زیر می‌توانید مقایسه وزن و شاخص کاهش صدای دیوار داخلی سمنت برد با مصالح دیگر را مشاهده کنید.

با مقایسه اعداد داخل جدول خواهید دید فایبرسمنت‌بردها در مقایسه با کالاهای دیگر از وزن پایین‌تری برخوردار بوده و نسبت به صدا عایق‌تر هستند.

شرکت پیام دشت پارس

مجری تخصصی سازه های فولادی سبک LSF با هدف ارتقاء صنعت ساختمان در زمینه طراحی، تولید و اجرای سیستم قاب سبک فولادی   (Lightweight Steel Framing)با بهره گیری ازتجربه و تخصص در سال۱۳۸۵شروع به فعالیت نموده و با توجه به افزایش روز افزون تقاضای ساخت ساختمان به روش LSF با مزایای فراوان اعم از مقاومت در مقابل زلزله ، کاهش زمان ساخت ، جابه جایی آسان ، دقت بالا در اجرا و قابلیت بازیافت تا ۹۵درصد و….. تمامی تلاش خود را معطوف به بهره گیری از این تکنولوژی نوین ساختمانی نموده است و در حال حاضر به عنوان یکی از برترین شرکتهای سازنده ساختمان به روش صنعتی (قاب فولادی سبک) ارائه خدمات می نماید.

پیمانکار ساختمانی
انجام کلیه امور طراحی از صفر تا صد
ساخت اضافه اشکوب در 60 روز
ساخت ویلای مدرن در 90 روز
طراحی محاسبات وفروش سازه های LSF&CFS

 

 

تماس با ما  :

1-ایمیل شرکت info@pdpars.ir

2-شماره های تلفن ثابت : 22491383-22448448-021

3-آدرس دفتر : تهران پاسداران- خیابان گل نبی- پلاک 40- طبقه چهارم شرقی- واحد 404

3- همراه مهندس محمدی :09124942628

4- همراه مهندس چشمه علائی:09123399587

 

Call Now Button