درباره ال اس اف

درباره ال اس اف

 

اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین سازه‌های ال اس اف و بتنی انجام دهیم لازم به ذکر است که بدانید در سازه ال اس اف تمامی دیوارهای جانبی به همراه تیغه‌های پارتیشن همزمان با نصب سازه اجرا می‌شود.

در این سازه‌ها تمام قاب و فریم در و پنجره اجرا می‌شود. همچنین در ایم نوع سازه‌ها برخلاف نمونه بتنی نیازی به اجرای وال پست نیست. از مزایای خوب این سازه‌ها این است که بدون اینکه خسارتی به آن وارد شود در هر زمان می‌توانید آن لا جابه‌جا کنید و به مکانی دیگر ببرید و در صورت تغییر چیدمان می‌توان از قطعات گالوانیزه استفاده کرد.

اگر به دنبال خرید این نمونه سازه هستید و به دنبال قیمت سازه ال اس اف است به سایت مرکز ال اس اف ایران سازه بعنوان نمایندگی سازه ال اس اف مراجعه کنید.

در این قسمت می‌خواهیم به بررسی این نکته بپردازیم و کاربردهای سازه ال اس اف lsf را به طور خلاصه بیان کنیم.

  • سازه های ال اس اف به دلیل استفاده از فولاد سبک، وزن کمتری نسبت به سازه های بتنی و آجری دارند. این امر باعث کاهش بار مرده ساختمان و کاهش هزینه های ساخت و ساز می شود.
  • سازه ال اس اف دارای مقاومت بالایی در برابر نیروهای وارده هستند. سازه فلزی سبک در برابر زلزله، باد و بارهای مرده و زنده مقاوم هستند.
  • سیستم ال اس اف به سرعت و با دقت بالا در محل پروژه مونتاژ می شود. این امر باعث کاهش زمان ساخت و ساز و کاهش هزینه های پروژه می شود.
  • فونداسیون ال اس اف معمولا از نوع شالوده های نواری یا رادیه است.
  • اسکلت ال اس اف از مقاطع فولادی سبک ساخته شده با نورد سرد تشکیل شده است.
  • پوشش سقف و دیوار سازه ال اس اف می تواند از انواع مصالح، مانند ساندویچ پانل، ورق گالوانیزه، پانل گچی و … باشد.
  • تاسیسات مکانیکی و برقی سازه ال اس اف به راحتی در فضای خالی دیوارها و همچنین به سقف ال اس اف اجرا می شوند.

درباره ال اس اف

 

مراحل اجرای ال اس اف  (LSF) را می‌توان به شرح ذیل خلاصه نمود

  • طراحی: این مرحله با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص انجام می‌شود. طراحی سازه طبق استانداردها و با تمامی نیروها محاسبه می‌شود.
  • پی و فونداسیون: هنگام نصب دیوارها، باید فونداسیونی به عمق ۵۰ سانتی‌متر اجرا شود. سپس انکر بولت‌ها درون فونداسیون قرار می‌گیرند تا بدین وسیله دیوارها ثابت گردند.
  • نصب دیوارها: پس از این که دیوارها به وسیله انکر بولت‌ها و داخل فونداسیون تثبیت شدند، مسئولیت دیوارها تحمل بارهای جانبی می‌باشد. این دیواره‌ها به وسیله مهارکننده‌های موقت در محل نصب می‌گردند. باید این نکته را خاطر نشان ساخت از آن جایی که دیوارهای غیر باربر بر ساختار سازه تأثیری ندارند، پس از نصب اعمال می‌گردند.
  • اجرای سقف: روش‌های مختلفی برای اجرای سقف وجود دارد. در میان روش‌ها تیر ریزی مسطح بسیار کاربردی می‌باشد. پوشش سقف‌ها به دو روش بتن درجا و خشک قابل اجراست.
  • پوشش‌های خارجی و داخلی: پوشش‌های خارجی به صورت تر یا خشک و برای پوشش‌های داخلی از رنگ، انواع کاشی و کاغذ دیواری استفاده می‌شود. در خصوص پوشش‌های مربوط به کف ساختمان از سرامیک، پارکت، کف پوش و موکت استفاده می‌شود.
  • اجرای تأسیسات مکانیکی و برقی: تأسیسات برقی شامل تابلوهای برق، خط تلفن، خط تلویزیون، انواع پریز و سیم‌کشی می‌باشد. در خصوص تأسیسات مکانیکی می‌توان به سیستم تهویه و لوله‌کشی اشاره نمود.
  • نصب درب و پنجره: در این مرحله از پنجره‌های پی وی سی و درب‌های ضد سرقت و ضد حریق استفاده می‌شود.

استحکام این سازه بسیار زیاد است و برای مناطقی که تحت تاثیر نیروی‌های احتمالی مانند زلزله هستند بسیار مناسب است. ای ال اف از فولاد آلیاژی سبک است و سازه نهایی دارای وزن بسیار کمی خواهد بود.

این به این معناست که این سیستم در مناطقی که خاک سست دارند نیز قابل استفاده است. البته در این سیستم پروژه‌ها با سرعت زیاد انجام می‌شوند در نتیجه در مواقع ضروری می‌توان به سرعت این است ساخت و ساز را انجام داد.

بارزترین مزایایی که این ساختمان‌ها دارند جنبه‌های زیست محیطی است. در این شیوه هنگام ساخت و ساز مصالح کمتری مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در نتیجه کمتر از منابع طبیعی استفاده می‌شود.

بازیافت و قابلیت استفاده مجدد در فولاد بیشتر از ۹۵ درصد است و اجزای این سازه به راحتی بازیافت می‌شوند. در نتیجه مجدداً قابل استفاده هستند.

درباره ال اس اف

درباره ال اس اف

درباره ال اس اف

درباره ال اس اف

درباره ال اس اف

درباره ال اس اف

درباره ال اس اف

درباره ال اس اف

درباره ال اس اف

درباره ال اس اف

Call Now Button