الزامات محاسبات و طراحی واجرا برای سیستم‌های ساختمانی قاب‌های سبک فولادی سرد نورد شده LSF

دیوار برشی بتن مسلح حداکثر در 5 طبقه یا ارتفاع 18 متر از تراز پایه بلامانع است.
2. استفاده از این سیستم در مناطق با خطر نسبی کم ،متوسط و زیاد(مطابق آیین نامه 2800 ایران) تا حداکثر 2 طبقه یا ارتفاع 7.20 متر از تراز پایه ،با اجرای مهاربندی قطری بلا مانع است .
3. به کارگیری این سیستم در مناطق لرزه خیز با خطرنسبی بسیار زیاد(مطابق آیین نامه 2800 ایران)مجاز نیست .
4. به کارگیری حداکثر دهانه 5 متر و حداکثر ارتفاع ناخالص (با احتساب ضخامت سقف)3.60 متر برای هر طبقه در این سیستم مجاز است .
5. طراحی کلیه اجزا ء اتصالات در این سیستم بر اساس استانداردAISI و طرح سازه ای و لرزه ای آن بر اساس آیین نامه های ASCE-05و IBC2003 و ویرایش‌های بعد از آن انجام گیرد .
6. کنترل سازه در مقابل بار باد بر مبنای مقررات ملی ساختمان ایران مبحث ششم و با در نظر گرفتن سیستم مقاوم در برابر بار جانبی ناشی از زلزله که در بندهای 1 و 2 آمد ه است انجام شود .
7. رعایت محدودیت حداکثر بار مرده و زنده به ترتیب 250 کیلوگرم بر متر مربع و 350 کیلوگرم بر متر مربع برای سقف‌ها الزامی است .
8. رعایت مشخصات فولاد سرد نورد شده بر اساس استانداردASTM الزامی است .
9. رعایت ضوابط فصل 21 آیین نامهACI-318-05 و ویرایش‌های پس از آن برای طراحی دیوارهای برشی بتن مسلح الزامی است .
10. تأمین ضوابط دیافراگم صلب برای کلیه سقف‌ها الزامی است .
11. کلیه اتصالات اعضای قایم به اعضای افقی می‌باید به گونه ای باشد که یکپارچگی اعضا در ارتفاع سازه تأمین شود .
12. ضوابط مربوط به اجزاء اتصالی شامل پیچ خودکار ،پیچ و مهره می‌بایستی مطابق آیین نامهAISC و استانداردAISI تأمین شود .
13. در صورت استفاده از اتصالات جوش ،رعایت ضوابط و مقررات مربوط به جوشکاری اعضای نورد شده مطابق استانداردAISI و آیین نامه هایAWS و AISC الزامی است.
14. سقف سازه ای این سیستم متشکل از تیرچه فلزی دال بتن مسلح فوقانی به صورت مقطع مرکب است که می‌باید بر مبنای ضوابط مقاطع مرکب مطابق آیین نامه و دال‌های بتن مسلح بر مبنای آیین نامهACI تأمین شود.
15. به کارگیری مصالح بنایی در دیوارهای خارجی و داخلی مجاز نمی‌باشد .حداکثر وزن متر مربع دیوارتمام شده در جداکننده های داخلی نبایستی بیشتر از 50 کیلوگرم بر متر مربع و در دیوارهای خارجی نبایستی بیش از 100 کیلوگرم بر مترمربع باشد .
16. لازم است تمهیدات لازم به منظور عدم مشارکت پانل‌های غیر باربر و جداکننده‌ها در سختی جانبی سازه صورت پذیرد .
17. لازم است تمهیدات لازم متناسب باشرایط مختلف اقلیمی و محیط‌های خورنده ایران صورت پذیرد .
18. کلیه مصالح و اجزا در این سیستم اعم از معماری و سازه ای از حیث دوام ،خوردگی،زیست محیطی و غیره می‌بایستی بر مبنای مقررات ملی ساختمان ایران یا آیین نامه های ملی یا معتبر بین المللی شناخته شده و مورد تایید ،به کار گرفته شود .
19. الزامات مربوط به انرژی باید مطابق مبحث 19 مقررا ت ملی ساختمان رعایت شود . 20. در صورتی که عایق حرارتی به صورت پرکننده اجرا شود ،باید نوع و ضخامت عایق،مقاومت حرارتی مورد نیاز را تأمین کند .
21. به منظور کاهش اثر پل حرارتی ،لازم است حدفاصل وادارهاstud) (و لایه خارجی جداره با نوعی عایق حرارتی متراکم پر شود .
22. لازم است ملاحظات کامل هوابندی در جداره های داخلی و خارجی ،بازشو ها و همچنین محل نصب اجزای اتصالی نظیر پیچ و مهره ،با توجه به اقلیم مورد نظر و همچنین خطر میعان به عمل آید .
23. رعایت مبحث سوم مقررات ملی سختمان درخصوص حفاظت ساختمان‌ها در مقابل حریق و همچنین الزامات نشریه شماره 444 مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن مربوط به مقاومت جداره‌ها در مقابل حریق با درنظر گرفتن ابعاد ساختمان ،کاربری و وظیفه عملکردی اجزای ساختمانی الزامی است .
24. صدابندی هوا برد جداکننده های بین واحد های مستقل و پوسته خارجی ساختمان و صدابندی سقف بین طبقات می‌بایست طبق مبحث هجدهم مقررات ملی ساختمان تأمین شود .
25. اخذ گواهی نامه فنی برای محصول تولیدی ،پس از راه اندازی خط تولید کارخانه ،از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن الزامی است .

شرکت پیام دشت پارس مجری تخصصی سازه های فولادی سبک LSF با هدف ارتقاء صنعت ساختمان در زمینه طراحی، تولید و اجرای سیستم قاب سبک فولادی (Lightweight Steel Framing)با بهره گیری ازتجربه و تخصص در سال۱۳۸۵شروع به فعالیت نموده و با توجه به افزایش روز افزون تقاضای ساخت ساختمان به روش LSF با مزایای فراوان اعم از مقاومت در مقابل زلزله ، کاهش زمان ساخت ، جابه جایی آسان ، دقت بالا در اجرا و قابلیت بازیافت تا ۹۵درصد و….. تمامی تلاش خود را معطوف به بهره گیری از این تکنولوژی نوین ساختمانی نموده است و در حال حاضر به عنوان یکی از برترین شرکتهای سازنده ساختمان به روش صنعتی (قاب فولادی سبک) ارائه خدمات می نماید.

پیمانکار ساختمانی
انجام کلیه امور طراحی از صفر تا صد
ساخت اضافه اشکوب در 60 روز
ساخت ویلای مدرن در 90 روز
طراحی محاسبات وفروش سازه های LSF&CFS

 

 

تماس با ما  :

1-ایمیل شرکت info@pdpars.ir

2-شماره های تلفن ثابت : 22491383-22448448-021

تهران پاسداران- خیابان گل نبی- پلاک 40- طبقه چهارم شرقی- واحد 404

3- همراه مهندس محمدی :09124942628

4- همراه مهندس چشمه علائی:09123399587

7 دیدگاه در “الزامات محاسبات و طراحی واجرا برای سیستم‌های ساختمانی قاب‌های سبک فولادی سرد نورد شده LSF

دیدگاه ها بسته است.

Call Now Button